Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
To trzeba wiedzieć:
Reklama

W Pile rusza produkcja podwozi samochodów Gralion

W Pile powstaje fabryka, w której montowane, a docelowo produkowane będą podwozia pojazdów ciężarowych GRALION z pełną homologacją w Polsce. To samochody z przeznaczeniem specjalnym, na które długo czekały polskie służby i jednostki wojskowe. Inauguracja inwestycji oraz prezentacja pierwszych podwozi miała miejsce we wtorek na placu ANS im. Stanisława Staszica w Pile w obecności Grzegorza Piechowiaka Sekretarza Stanu w Ministerstwie Rozwoju i Technologii oraz przedstawicieli służb mundurowych i samorządowców.

Pierwsze podwozia mają zjechać z linii montażowych już w sierpniu tego roku. W okresie 5 lat, inwestor planuje rozwinąć produkcję do 1600 szt. W tym czasie również podwozie zostanie w całości spolonizowane i w 80% produkowane w Polsce. Ostatnimi tego rodzaju pojazdami produkowanymi w Polsce były samochody marki STAR.

Nowa inwestycja zostanie zrealizowania w ramach Polskiej Strefy Inwestycji w Kostrzyńsko – Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej. – Ta inwestycja będzie wytyczała nową przyszłość rozwoju naszego miasta. Jest dowodem na to, że region pilski jest atrakcyjnym terenem dla nowoczesnego przemysłu. Oferuje nie tylko infrastrukturę, ale także wykształcone kadry, przy jednoczesnym wsparciu władz samorządowych. W fabryce zatrudnienie docelowo znajdzie prawie 200 osób, a z biegiem lat i rozwoju ta liczba będzie rosła. Zyskają również lokalni przedsiębiorcy, którzy wejdą we współpracę z inwestorem – powiedział Minister Grzegorz Piechowiak, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Rozwoju i Technologii, Pełnomocnik Rządu ds. Inwestycji Zagranicznych.

- Historia zatoczyła koło, produkcja specjalnych podwozi ciężarowych w Pile, to dobra tradycja regionu pilskiego, która powraca na teren dawnej Wyższej Oficerskiej Szkoły Samochodowej (obecnie ANS - Akademia Nauk Stosowanych). Młodzież, którą obecnie kształcimy na kierunku „Mechanika i budowa maszyn” w przyszłości będzie miała szansę praktykować, zdobywać doświadczenie, a później pracować w fabryce w naszym regionie. To ważny dzień dla naszej akademickiej społeczności – powiedział Rektor Donat Mierzejewski z Akademii Nauk Stosowanych w Pile. 

W fabryce montowane, a później również samodzielnie produkowane, będą dwa typy podwozi Gralion 244 oraz Gralion 266. - Są to podwozia terenowe, wykorzystywane głównie do zabudowy samochodów z przeznaczeniem specjalnym, np. wozy strażackie czy karetki, ale także samochody na użytek służb celnych czy leśników. Ojczyzną aut jest włoska fabryka Tekne. Współpraca, którą nawiązaliśmy z włoskim przemysłem, pozwoli nam na polskim rynku być konkurencyjnym cenowo, a jednocześnie uniezależnić się od zagranicznych dostawców i narzucanego przez nich czasu oczekiwania na gotowe podwozia – mówi Wojciech Maślany, prezes Hilltech Truck.

Podwozia typu Gralion to nowość na polskim rynku pojazdów specjalnych. Ich głównym atutem jest zawieszenie, które poprzez zastosowanie technologii mostów portalowych uzyskują prześwit powyżej 40 cm, co w tej w tej klasie pojazdów jest wyższe od tradycyjnych konfiguracji. Dzięki tak wysokiemu prześwitowi podwozie GRALION zapewnia dużo lepsze możliwości pokonywania trudnych terenów. Dodatkowo pojazd występuje w wersji 4x4 lub 6x6, co gwarantuje pełną mobilność i niezawodność nawet na najbardziej wymagających miejscach. 

Podwozia mogą być wykorzystywane zarówno jako podstawa do średnich wozów strażackich, które będą w stanie dotrzeć do nawet najtrudniejszych miejsc, ale również jako wojskowy pojazd bazowy w wersji podstawowej lub opancerzonej, karetki, pojazdy do ewakuacji, pojazdy serwisowe dla kolei czy w usługach komunalnych. Pojazd posiada również pełną homologację cywilną z Euro6, więc jest to także rozwiązanie dla odbiorców indywidualnych np.: pod kampery przeprawowe.

(jm)

 



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: PawełTreść komentarza: Platforma robi przymiarki do wprowadzenia cenzury pod pretekstem walki z mowa "nienawiści".Data dodania komentarza: 22.12.2024, 19:29Źródło komentarza: Wniosek senatora Szejnfelda: Surowe kary za mowę nienawiściAutor komentarza: psucie obyczajówTreść komentarza: Czy dla kontrastu, senator pomyślał o nagrodach dla pozytywnych wartości? Na przykład Szalbierz odznaczył się determinacją w organizacji marszów przez Piłę pederastów i trybad. To takie współczesne, dwudziesty pierwszy wiek! Upadek demografii.Data dodania komentarza: 22.12.2024, 15:39Źródło komentarza: Wniosek senatora Szejnfelda: Surowe kary za mowę nienawiściAutor komentarza: gol samobójTreść komentarza: Powinien senator wystąpić z wnioskiem o kary dla kłamczuchów wyborczych, fałszerstw w komisjach.Data dodania komentarza: 22.12.2024, 15:35Źródło komentarza: Wniosek senatora Szejnfelda: Surowe kary za mowę nienawiściAutor komentarza: Gruba KajaTreść komentarza: Mariusz posiadł wielkie szczęście mogąc wytrąbić półtora flaszki na Kolegium Redakcyjnym Tygodnika Nowego i jeszcze załapał się na koniak, bo triumfator konkursu Kameleon2005 nie stawił się w redakcji. Podobno też Mariusz się cieszył z oszczędzenia stówy i możliwości pożarcia ciastek.Data dodania komentarza: 22.12.2024, 15:31Źródło komentarza: "Szydercy" - odcinek 22.Autor komentarza: oh, MariuszTreść komentarza: Coś ty osiągnął w życiu prócz hejtu?Data dodania komentarza: 16.12.2024, 23:32Źródło komentarza: "Szydercy" - odcinek 22.Autor komentarza: ŚliwkaTreść komentarza: Jak stokłosa (Bromus erectus) to i kosmatka Luzula pilosa). To są chwasty na grządce z marchewką. A w tradycyjnej hodowli papaver somniferum w Białośliwiu, to niedopuszczalna klęska agronomii.Data dodania komentarza: 16.12.2024, 13:09Źródło komentarza: "Szydercy" - odcinek 22.
Reklama
Reklama