To już piąta edycja Pilskiego Budżetu Obywatelskiego. Mieszkańcy maja głos, na jakie zadania przeznaczyć trzy miliony złotych.
Bartosz Mirowski, koordynator PBO:- Podobnie, jak w poprzednim roku projekty będą podzielone na dwie grupy. Pierwsza to zadania, których koszt realizacji wyniesie do 30 tys. zł, koszt realizacji zadań umieszczonych w drugiej grupie, powinien zmieścić się w przedziale 30 tys. zł do 300 tys. zł. Zgodnie z zasadami na każdym osiedlu powinno zostać zrealizowane przynajmniej jedno zadanie małe i jedno zadanie osiedlowe. Zasada ta nie dotyczy osiedli Gładyszewo i Motylewo. Te w przypadku zadań osiedlowych zostaną połączone w jeden obszar konsultacyjny.
Propozycje mieszkańców mogą dotyczyć przeróżnych zadań dotyczących poprawy lub nowego zagospodarowania przestrzeni miejskiej. Ale musi je charakteryzować trwały cel publiczny oraz muszą być zlokalizowane na gruncie gminnym lub terenie w zarządzie gminy, na którym gmina może zgodnie z prawem wydatkować środki publiczne.
B. Mirowski:- Do zgłoszenia propozycji potrzebny jest formularz, który można pobrać w Urzędzie Miasta w Biurze Obsługi Klienta (parter na wprost wejścia) ze strony internetowej www.konsultacjespoleczne.pila.pl lub też wypełniając go bezpośrednio na stronie do czego zachęcamy. Każda propozycja powinna być poparta przez dwadzieścia osób uprawnionych do wzięcia udziału w konsultacjach. Jedna osoba może zgłosić i poprzeć maksymalnie pięć zadań. Do zadań zgłoszonych w formie elektronicznej należy dołączyć skan strony z listą poparcia danej propozycji. Do wniosku można również dołączyć zdjęcia, mapy lub rysunki czy wizualizacje, jeśli będą pomocne. Nie są one jednak obowiązkowe. Prosimy również o wskazanie danych kontaktowych, które pozwolą na wyjaśnienie ewentualnych nieścisłości, które mogą wystąpić w projekcie. Wypełniony formularz można przekazać z wykorzystaniem portalu www.konsultacjespoleczne.pila.pl, pocztą tradycyjną na adres Urząd Miasta Piły, Biuro Prezydenta, Plac Staszica 10, 64 – 920 Piła lub osobiście do Kancelarii Głównej Urzędu Miasta Piły.
Termin składania wniosków upływa 12 maja.
***
Po zakończeniu przyjmowania wniosków odbędzie się weryfikacja zgłoszonych zadań przez zespół konsultacyjny. Jak informuje Urząd Miasta, tytuły wszystkich zgłoszonych zadań wraz z opinią zespołu trafią na stronę internetową miasta oraz do Biuletynu Informacji Publicznej. Następnie wszystkie pozytywnie zweryfikowane zadania zostaną poddane pod głosowanie mieszkańców Piły.
(acz)
Napisz komentarz
Komentarze