Pasażerowie korzystający z przystanku Bydgoszcz Zachód zyskają wygodniejsze perony, przez co podróż koleją w kierunku Nakła nad Notecią, Piły oraz do centrum miasta stanie się łatwiejsza. PKP Polskie Linie Kolejowe SA podpisały umowę na zaprojektowanie i przebudowę peronów. Zadanie jest realizowane w ramach Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025.
PKP Polskie Linie Kolejowe SA podpisały umowę z firmą Gór-Tor sp. z o.o. na przygotowanie dokumentacji projektowej oraz realizację prac budowlanych na przystanku Bydgoszcz Zachód, na linii kolejowej nr 18 Kutno – Piła Główna. Koszt zadania wyniesie 4,5 mln zł netto.
-Rządowy Program Przystankowy jest jednym z filarów naszej walki z wykluczeniem komunikacyjnym. W jego ramach budujemy i odbudowujemy przystanki kolejowe, by kolej mogła docierać do jak największej liczby miejscowości. Teraz do wygodnego transportu kolejowego dostęp otrzymają także mieszkańcy Bydgoszczy. Efektem podpisanej przez PKP PLK umowy będzie większy komfort podróży i zmniejszenie wykluczenia komunikacyjnego w regionie —mówi wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu Andrzej Bittel.
Przebudowane dwa perony będą wyższe, dzięki czemu podróżni łatwiej wsiądą do pociągów odjeżdżających w kierunku centrum miasta oraz Nakła nad Notecią i Piły. Zamontowane zostaną nowe wiaty, ławki i poręcze do odpoczynku na stojąco. Powstanie energooszczędne oświetlenie oraz gabloty informacyjne i czytelne oznakowanie. Wygodne dojścia do przystanku ułatwią dostęp na perony osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Zapewnione będą również stojaki rowerowe.
-Efektem prac na przystanku Bydgoszcz Zachód będzie ułatwienie dostępu do kolei wszystkim podróżnym w tej części stolicy województwa kujawsko-pomorskiego. Także dzięki środkom z Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025 kolej w regionie zmienia się na lepsze. To najbardziej ekologiczny środek transportu, coraz bardziej przewidywalny i bezpieczniejszy, co zachęca do wyboru pociągu w codziennych podróżach do pracy lub szkoły — podkreśla Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA.
Zakończenie prac planuje się do końca września 2024 r.
Napisz komentarz
Komentarze