Władze rektorskie ANS w Pile, uczestniczyły w wizycie partnerskiej w Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích – najmłodszej uczelni publicznej w Czechach, będącej jedną z dwóch instytucji o profilu uczelni zawodowej w kraju. Wizytę tę zorganizowano w ramach Programu Erasmus+.
Rektor Uczelni, dr hab. Donat Mierzejewski, prof. ANS oraz Prorektorzy: dr Paweł Dahlke, prof. ANS i dr Michał Bania, wzięli udział w mobilności Programu Erasmus+ uczestnicząc w cyklu warsztatów oraz spotkań poświęconych wybranym obszarom funkcjonowania Uczelni.
Dyskusje skupiły się na zagadnieniach związanych z algorytmami algorytmach finansowania szkolnictwa wyższego i wyzwaniach w planowaniu budżetu uczelni w świetle drastycznych wzrostów cen nośników energii, w tym znaczeniu wdrażania rozwiązań zmierzających do znacznego zredukowania śladu węglowego generowanego przez instytucjonalne zapotrzebowanie na energię i ich krótko oraz długofalowym wpływie na budżet instytucji. W czasie dyskusji poruszono rolę inwestycji w odnawialne źródła energii w ramach realizowania celów zrównoważonego rozwoju obu podmiotów.
Uczestnicy spotkań i warsztatów debatowali o tworzeniu programów studiów w pełni realizowanych w języku angielskim będących odpowiedzią na potrzeby Przemysłu 4.0. Rekrutacji studentów rodzimych oraz zagranicznych na tego typu programy kształcenia w świetle długoterminowych, instytucjonalnych strategii rozwoju i internacjonalzacji. Wreszcie zarządzaniu związanym z tym ryzykiem w świetle lokalnego prawa i dobrych praktykach wynikających z doświadczeń uczelni.
Władze ANS w Pile oraz VSTE w Českých Budějovicích poświęciły szczególną uwagę zagadnieniu praktycznego kształcenia zawodowego w formule studiów dualnych wymieniając się doświadczeniami i najlepszymi praktykami. Rektorzy jednogłośnie podkreślali istotę kształcenia praktycznego nie tylko na potrzeby Przemysłu 4.0, ale również szeroko rozumianego obszaru społeczno-gospodarczego i instytucjonalnego, poświęcając szczególną uwagę konieczności budowania odpowiedzialności społecznej oraz patriotyzmu regionalnego w skali mikroregionów.
Dyskusje zakończono opracowaniem zarysów przyszłej współpracy na rzecz praktyk zawodowych realizowanych w porozumieniu z firmami współpracującymi z obiema Uczelniami.
Napisz komentarz
Komentarze