Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
To trzeba wiedzieć:
Reklama

Obwodnica Obornik coraz bliżej – jest umowa!

OBORNIKI Długość projektowanej S11 w woj. wielkopolskim to około 260 km, w tym odcinki Szczecinek – Piła o długości około 59 km, Piła – Ujście ok. 20 km i Ujście – Oborniki 43 km
Obwodnica Obornik  coraz bliżej  – jest umowa!

- Ruszamy z S11 na odcinku Oborniki – Poznań. Podpisaliśmy umowę na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S11 na odcinku Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik. Inwestycję o długości ponad 22 km zrealizuje konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud. Wartość umowy to ponad 853 mln zł. - Informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Poznań. 

To wiadomość niezwykle ważna także dla pilan, którzy dojeżdżając do Poznania niejednokrotnie tkwią w obornickim korku…

Budowa ponad 22-kilometrowego odcinka zapisana jest w Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych do 2030 roku i prowadzona będzie w formule Projektuj i buduj. Wykonawca ma 10 miesięcy na opracowanie projektu budowlanego i złożenie wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). 

- Zakładamy, że jej procedowanie zajmie siedem miesięcy, a na prace w terenie przypadną kolejne 22 miesiące. Z czasu realizacji robót wyłączone będą okresy zimowe od 16 grudnia do 15 marca.

Budowa w terenie powinna rozpocząć się pod koniec 2025 r. Przy sprawnym przebiegu całego procesu administracyjno-budowlanego kierowcy z nowej trasy skorzystają w II kwartale 2028 r.

 

Opis drogi

Droga ekspresowa będzie przebiegać po wschodniej stronie miejscowości Rożnowo, Kowanowo, Oborniki, Ocieszyn i Świerkówki oraz po stronie zachodniej miejscowości Łukowo, Gołaszyn i Chludowo. Ominie tereny Natura 2000 znajdujące się w okolicy rzeki Warty. 

- Na wysokości Obornik zbudujemy nowy most, który zapewni bezpieczną przeprawę przez Wartę w ciągu S11. Odcinek włączy się do istniejącego już węzła Poznań Północ i zachodniej obwodnicy Poznania.

Inwestycja przewiduje m.in.: budowę odcinka drogi ekspresowej o przekroju (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu), budowę węzłów drogowych: Oborniki oraz Chludowo, budowę dróg/dodatkowych jezdni do obsługi ruchu z terenów przyległych do pasa drogowego, przebudowę/budowę istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową, budowę 38 obiektów inżynierskich, budowę miejsc obsługi podróżnych Oborniki Wschód oraz Oborniki Zachód, budowę Obwodu Utrzymania Drogowego.

Droga Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik stanowi fragment drogi ekspresowej S11 Kołobrzeg – Poznań, jak również element ważnego w skali kraju połączenia drogowego, w tym o znaczeniu obronnym. Zapewnia dojazd z Poznania na środkowe wybrzeże Bałtyku i jednocześnie dogodny dojazd do Szczecina. 

 

S11 w woj. wielkopolskim

Trwają prace projektowe dla budowy trasy S11 od granicy z woj. zachodniopomorskim do granicy z woj. opolskim. Długość projektowanej S11 w woj. wielkopolskim to około 260 km, podzielonych na następujące odcinki: 1.Szczecinek – Piła o długości około 59 km, 2.Piła – Ujście o długości około 20 km, 3.Ujście – Oborniki o długości około 43 km, 4.Kórnik – Jarocin o długości około 43 km, 5.Jarocin – Ostrów Wielkopolski o długości około 57 km, 6.Ostrów Wielkopolski – Kępno o długości około 30 km.

Dla pozostałych odcinków S11 trwają prace projektowe. 

Dla trasy ze Szczecinka do Piły Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska rozpatruje odwołania od decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU).

- Dla odcinka Ostrów Wielkopolski – Kępno uzyskaliśmy DŚU, obecnie trwa rozpatrywanie przez Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie odwołań od DŚU. Z kolei dla Piła – Ujście, Ujście – Oborniki, Kórnik – Jarocin oraz Jarocin – Ostrów Wielkopolski toczą się postępowania o wydanie DŚU - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Poznań.

 

źródło: GDDKiA

Fot 

S11. Oznaczone kolorem czerwonym to odcinki w realizacji, niebieskim – w przygotowaniu, zielonym – w przetargu, czarnym – już istniejące  



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: Hydra siedmiogłowaTreść komentarza: Ten aparatczyk miał też czerwone oczy z płaczu, kiedy Rakowski zapowiedział 29 stycznia 1990 roku na ostatnim zjeździe: sztandar Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej wyprowadzić. I zaraz uczestniczył w przepoczwarzeniu i wylince z PZPR na SdRP.Data dodania komentarza: 30.03.2025, 11:25Źródło komentarza: Dzisiaj zmarł Paweł Z. Kujawa, wieloletni dziennikarz Tygodnika NowegoAutor komentarza: red is badTreść komentarza: "red", to jak doniósł Marek Barabasz, Noska, ZN, Aleksander Radek, (men), Kazek Posada. Barabasz skomentował, że red znaczy z ang. czerwony a Noska jest czerwony do bólu. To wszystko wyjaśnia.Data dodania komentarza: 30.03.2025, 11:16Źródło komentarza: Dzisiaj zmarł Paweł Z. Kujawa, wieloletni dziennikarz Tygodnika NowegoAutor komentarza: Ewka, pamiętasz?Treść komentarza: I co ty na to?Data dodania komentarza: 30.03.2025, 11:05Źródło komentarza: Dzisiaj zmarł Paweł Z. Kujawa, wieloletni dziennikarz Tygodnika NowegoAutor komentarza: korektTreść komentarza: 27 lipca 2014 na portalu dzienniknowy bloger Paweł Kujawa popełnił felieton, czy coś takiego pod tytułem "Czy Warsztaty są potrzebne? Są!" Chodziło o warsztaty jazzowe chodzieskie.Data dodania komentarza: 29.03.2025, 20:15Źródło komentarza: Dzisiaj zmarł Paweł Z. Kujawa, wieloletni dziennikarz Tygodnika NowegoAutor komentarza: piknik permanentnyTreść komentarza: Podobno Lenin tam już jest i mu dobrze jak z Nadieżdą Krupską na snopku żyta.Data dodania komentarza: 29.03.2025, 15:47Źródło komentarza: Zmarł Zbigniew Noska, wieloletni redaktor naczelny "Tygodnika Nowego"Autor komentarza: StasiuTreść komentarza: Panie Zbigniewie, nie mogę uwierzyć że Pan odszedł. Mam nadzieję, że w niebie będzie Panu dobrzeData dodania komentarza: 29.03.2025, 10:07Źródło komentarza: Zmarł Zbigniew Noska, wieloletni redaktor naczelny "Tygodnika Nowego"
Reklama
Reklama