Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
To trzeba wiedzieć:
Reklama

Nowa technologia i nauka o dziejach, czyli jak uczą historii w Pile i okolicach

Liczne materiały dydaktyczne, drony, roboty czy drukarki 3D – to wszystko i jeszcze więcej czeka na szkoły, które zakwalifikowały się do projektu „Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@2030”. Wszystko po to, aby uczniowie nauczyli się żyć i pracować w świecie zdominowanym przez nowoczesne technologie.
Nowa technologia i nauka o dziejach, czyli jak uczą historii w Pile i okolicach

Jedną z odpowiedzi na zmieniające się potrzeby uczniów jest projekt Województwa Wielkopolskiego pn. „Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@2030”, bazujący na dobrych doświadczeniach programu „Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@2020”. Jest on realizowany przez Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu we współpracy z Ogólnopolskim Operatorem Oświaty i wspierany przez Fundusze Europejskie dla Wielkopolski. To projekt o strategicznym znaczeniu dla regionu. Jego celem jest podniesienie kompetencji kluczowych i cyfrowych na każdym szczeblu kształcenia ogólnego. Ze szkoleń, materiałów dydaktycznych czy nowoczesnego wyposażenia teleinformatycznego, takiego jak laptopy, skanery czy nawet okulary VR skorzysta aż 5 000 nauczycieli i 16 320 uczniów.

Spoglądamy w przyszłość, by uczyć się o przeszłości

Czy nowe technologie mogą wspierać naukę historii? Oczywiście, że tak! Udowadniają to w Szkole Podstawowej im. Powstańców Wielkopolskich w Budzyniu. Pomoże w tym udział w projekcie „Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@2030” w części „Wielkopolska Encyklopedia Cyfrowa”.

To co z mojej perspektywy, jako historyka, najbardziej zmotywowało nas do wzięcia udziału w projekcie, to pogłębianie więzi z naszą małą ojczyzną – mówi Elżbieta Kurkowiak-Pauszek, nauczycielka historii. – W ramach projektu realizujemy dziecięcą encyklopedię cyfrową, z której nasi uczniowie będą mieć możliwość czerpania informacji o swojej miejscowości i umacniania własnej tożsamości historycznej. Zajmujemy się projektem związanym z setną rocznicą powstania straży pożarnej w Budzyniu, a dzięki projektowi mamy szansę utrwalić, to co robimy.

„Wielkopolska Encyklopedia Cyfrowa” to doskonały przykład na to, że nowoczesne technologie mogą pomóc w zachowaniu dziedzictwa kulturowego i historycznego wśród uczniów. To również okazja, aby nauczyć się innowacyjnych technik pozyskiwania informacji z pomocą multimedialnego sprzętu.

Udział w projekcie zapewnił nam profesjonalny sprzęt taki jak aparat fotograficzny z kamerą, statyw czy komputer – kontynuuje nauczycielka Elżbieta Kurkowiak-Pauszek. – Dzięki projektowi i zaangażowaniu naszych uczniów, lokalna historia nie odejdzie w zapomnienie, a będzie częścią ich życia.

Przyszłościowe rozwiązania również w Twojej szkole

Jesteś nauczycielem, rodzicem lub uczniem? Zgłoś swojej placówce, że może wziąć udział w projekcie „Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@2030”! Obecnie trwa rekrutacja do II edycji projektu, a udział w nim jest bezpłatny. Dokumenty rekrutacyjne można składać do 6.12.2024 r. w siedzibie Biura Projektu, ul. Górecka 1 w Poznaniu. Zgłaszać mogą się szkoły prowadzące kształcenie ogólne, na poziomie ponadpodstawowym.

Uczestnictwo w projekcie to doskonała okazja, aby zamienić teorię w praktyczne lekcje korzystania z nowoczesnych technologii, które zaciekawią młodzież. W ramach projektu zaplanowano różnorodne formy wsparcia, takie jak: szkolenia nauczycieli, zajęcia pozalekcyjne, udostępnienie materiałów dydaktycznych, poradnictwo prawne i psychologiczne.

Więcej informacji na stronie: csw2030.pl.



Fb @FunduszeEuropejskiedlaWielkopolski

IG @fundusze_eu_dla_wielkopolski

YT @FunduszeUEdlaWielkopolski

LinkedIn @Fundusze Europejskie dla Wielkopolski

X @funduszeuewlkp

 

 

 

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: Hydra siedmiogłowaTreść komentarza: Ten aparatczyk miał też czerwone oczy z płaczu, kiedy Rakowski zapowiedział 29 stycznia 1990 roku na ostatnim zjeździe: sztandar Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej wyprowadzić. I zaraz uczestniczył w przepoczwarzeniu i wylince z PZPR na SdRP.Data dodania komentarza: 30.03.2025, 11:25Źródło komentarza: Dzisiaj zmarł Paweł Z. Kujawa, wieloletni dziennikarz Tygodnika NowegoAutor komentarza: red is badTreść komentarza: "red", to jak doniósł Marek Barabasz, Noska, ZN, Aleksander Radek, (men), Kazek Posada. Barabasz skomentował, że red znaczy z ang. czerwony a Noska jest czerwony do bólu. To wszystko wyjaśnia.Data dodania komentarza: 30.03.2025, 11:16Źródło komentarza: Dzisiaj zmarł Paweł Z. Kujawa, wieloletni dziennikarz Tygodnika NowegoAutor komentarza: Ewka, pamiętasz?Treść komentarza: I co ty na to?Data dodania komentarza: 30.03.2025, 11:05Źródło komentarza: Dzisiaj zmarł Paweł Z. Kujawa, wieloletni dziennikarz Tygodnika NowegoAutor komentarza: korektTreść komentarza: 27 lipca 2014 na portalu dzienniknowy bloger Paweł Kujawa popełnił felieton, czy coś takiego pod tytułem "Czy Warsztaty są potrzebne? Są!" Chodziło o warsztaty jazzowe chodzieskie.Data dodania komentarza: 29.03.2025, 20:15Źródło komentarza: Dzisiaj zmarł Paweł Z. Kujawa, wieloletni dziennikarz Tygodnika NowegoAutor komentarza: piknik permanentnyTreść komentarza: Podobno Lenin tam już jest i mu dobrze jak z Nadieżdą Krupską na snopku żyta.Data dodania komentarza: 29.03.2025, 15:47Źródło komentarza: Zmarł Zbigniew Noska, wieloletni redaktor naczelny "Tygodnika Nowego"Autor komentarza: StasiuTreść komentarza: Panie Zbigniewie, nie mogę uwierzyć że Pan odszedł. Mam nadzieję, że w niebie będzie Panu dobrzeData dodania komentarza: 29.03.2025, 10:07Źródło komentarza: Zmarł Zbigniew Noska, wieloletni redaktor naczelny "Tygodnika Nowego"
Reklama
Reklama