Autobus nie posiada systemu biletu elektronicznego, ani automatu do sprzedaży biletów. Jest pojazdem bezemisyjnym, niezwykle cichym, płynnie podjeżdżającym do przystanku. Solaris tego typu pojazd, w pełni elektryczny, pierwszy raz zaprezentował w 2011 roku. Przez pięć lat rozbudował swoją ofertę o pojazdy o długości od 8,9 po 18,75 metra. Mogą one być wyposażone w różnego rodzaju baterie i systemy ich uzupełniania. Blisko 80 autobusów Urbino electric jeździ już w: Austrii, Czechach, Finlandii, Hiszpanii, Niemczech, Polsce oraz Szwecji.
Autobus bateryjny Solaris o napędzie elektrycznym nE 12 Medcom prezentowany i testowany w Pile ma zastosowany napęd Medcom i wyposażony jest w następujące komponenty:
Silnik – dwa silniki trakcyjne asynchroniczne umieszczone w piastach ZF tylnych kół o mocy 2 x 60 kW ( w momencie startu pojazdu osiągają moc do 220 kW ); Baterie zastosowane firmy amerykańskiej A 123 Li-Jon – żelazowe mają pojemność 240 kWh; Napięcie w bateriach 600 V – waga baterii 1800 kg.
Pojazd jest ładowany za pomocą systemu PLUG-IN poprzez ładowarkę zamontowaną na dachu autobusu o mocy 38 kWh; Czas ładowania w tej konkretnej konfiguracji to 6 h; Do uruchamiania systemów wspomagających układ kierowniczy oraz pneumatyczny zastosowane są silniki elektryczne Tibbes – 3- fazowe; Pojazd można przystosować także do ładowania poprzez pantograf jak i poprzez płytę indukcyjną; Waga pojazdu 13 000 kg, pojemność pasażerska 70 osób; Autobus jest wyposażony w klimatyzację z napędem elektrycznym - Konvekta U 500; Pulpit - Solaris dotykowy; Pojazd posiada system rekuperacji-odzysku energii z hamowania, gdzie doładowywane są baterie trakcyjne; Drzwi otwierane elektrycznie - Ventura
Jak zapowiedziały władze miasta, jeszcze w tym roku ma zostać złożony wniosek na zakup pierwszego autobusu elektrycznego dla taboru MZK w Pile.
Źródło:UM
Napisz komentarz
Komentarze