Budowa 140-metrowego mostu w Międzychodzie rozpoczęła się jesienią 2016 roku. Nowy most łączy miasta w zachodniej części Wielkopolski. Umożliwia kierowcom dojazd do węzłów na autostradzie A2 (Poznań—Berlin) w Trzcielu oraz Nowym Tomyślu.
Konstrukcja powstała po zachodniej stronie istniejącej przeprawy. Pozwoliło to przez cały okres trwania inwestycji na korzystanie ze starego mostu. Jak informuje Michał Sitarek z Firmy "Gotowski", stary most zostanie rozebrany dopiero teraz, po otwarciu nowej przeprawy.
- Obecnie prowadzimy szereg prac na pomoście oraz duży zakres robót na dojazdach – wyjaśnia prezes firmy Gotowski, Marek Gotowski. - Ułożone są już miedzy innymi pierwsze warstwy bitumiczne. Prace są rozłożone na etapy. Nie możemy zrealizować wszystkich robót od razu. Część z nich warunkuje zamkniecie starego obiektu. Dlatego w pierwszej kolejności skupiamy się na zapewnieniu przejezdności po nowo wykonanej konstrukcji mostu. Zakładamy, że początkowo ruch będzie odbywał się w sposób wahadłowy. Wówczas zyskamy możliwość dokończenia między innymi nowego ronda i rozpoczęcia rozbiórki starej przeprawy. Jednocześnie prowadzone będą roboty typowo wykończeniowe na nowym moście.
Nową trzyprzęsłową konstrukcję tworzą stalowe dźwigary zespolone z żelbetową płytą. Na jezdni znajdować się będą dwa pasy ruch oraz pobocze. Zaprojektowano również ciąg pieszo-rowerowy. Inwestycja połączona jest z budową nowych dróg dojazdowych oraz 4-wlotowego ronda. Powstaje ono po południowej stronie przeprawy na przecięciu ulicy J. Piłsudskiego i Wałów Jana Kazimierza. Koszt inwestycji to blisko 21 mln zł. Zakończenie wszystkich prac, łącznie z rozbiórką starej przeprawy planowane jest do listopada.
Nowy most w liczbach: długość całkowita — 139,8 m; szerokość całkowita — 14,85 m; szerokość jezdni — 8,5 m; Inwestor: Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu; Wykonawca: Firma Gotowski.
Napisz komentarz
Komentarze