Scenariusz działań za każdym razem jest taki sam: dzwoni konsultant, podaje się za pracownika firmy telekomunikacyjnej i proponuje zawarcie aneksu do aktualnej umowy na telefon na nowych, atrakcyjniejszych warunkach.
Konsument oczarowany niższymi stawkami za rozmowy, przystaje na propozycję, a w ciągu kilku dni przyjeżdża do niego kurier/przedstawiciel. Na miejscu podkłada kilkanaście stron dokumentów do podpisu. Konsument zazwyczaj nie zwraca uwagi na to, że podpisuje nową umowę z nowym operatorem, zmieniając w ten sposób nieświadomie operatora telefonicznego.
Konsument ma 14 dni od zawarcia umowy poza lokalem przedsiębiorstwa na odstąpienie od niej bez ponoszenia kosztów. Po tym terminie klientowi grożą już wysokie kary. Jest to praktyka naruszająca zbiorowe interesy konsumentów.
Decydując się na zawarcie umowy, konsument działa w oparciu o zaufanie do konkretnego przedsiębiorcy. Dlatego informacja o tożsamości operatora telekomunikacyjnego może mieć istotny wpływ na przyjęcie lub odrzucenie danej oferty.
- Rada jest prosta – mówi Aleksandra Pęska - Świergosz, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Pile. - Podstawa to dokładne sprawdzenie przedsiębiorcy i wnikliwe przeczytanie umowy, którą otrzymujemy do podpisu. Nie bójmy się tego i nie pozwólmy na zastraszanie. Szanujmy swój podpis.
Poszkodowani konsumenci mogą się zgłosić do biura rzecznika w Starostwie Powiatowym w Pile, biuro czynne jest w poniedziałki, wtorki, czwartki i piątki w godz. 7.30-15.30
źródło:powiat
Napisz komentarz
Komentarze