Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
To trzeba wiedzieć:
Reklama

W jaki sposób odbywa się pakowanie maszyn do transportu morskiego?

Przewóz drogą morską to szybki sposób transportu różnych towarów, w tym elementów linii produkcyjnej. W jego trakcie kluczowe znaczenie ma odpowiednie zabezpieczenie ładunku, aby nie doszło do jego uszkodzenia lub zniszczenia. Poznaj, jak wygląda profesjonalne pakowanie maszyn do transportu morskiego.
  • 30.12.2022 13:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
W jaki sposób odbywa się pakowanie maszyn do transportu morskiego?

Transport morski ładunków – niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie przewożonych maszyn

Działania, jakie obejmują pakowanie maszyn do transportu morskiego, służą ochronie ładunku przed różnymi czynnikami, jakie mogą wystąpić podczas podróży. Dotyczy to:

  • wody i soli morskiej, które powodują korozję,
  • wysokiej fali czy uszkodzeń kadłuba statku, mogących doprowadzić do zalania urządzeń,
  • silnego wiatru oraz kołysania statku – mogą one wywołać przemieszczanie ładunku i pojawianie się na nim zarysowań czy pęknięć.

Nie można z góry przewidzieć, czy wszystkie z takich zagrożeń się uwidocznią, a jeśli tak, to w jakiej skali. Zawsze jednak należy się na nie przygotować, co zapobiegnie stratom finansowym wynikającym z uszkodzenia elementów linii produkcyjnej. Pamiętajmy, że niektóre maszyny są bardzo drogie i są niezbędne do prowadzenia działalności przez zakład, a więc ich brak może pociągnąć zarówno straty finansowe, jak i wizerunkowe.

Wyzwania rosną, jeśli realizowany jest transport morski ponadgabarytowy. W jego ramach trzeba uważać na przykład na to, aby odpowiednio zabezpieczyć wystające elementy, które mogłyby zranić personel statku.

 

Jak wygląda pakowanie maszyn do transportu morskiego?

Jeśli realizowany jest transport morski ładunków, ich zabezpieczenie nie jest łatwym zadaniem, gdyż wiąże się z wykonaniem wielu zadań. Profesjonalnie zajmuje się tym firma Inrel, której pracownicy dysponują niezbędną wiedzą i doświadczeniem, a także wykorzystują specjalistyczny sprzęt, co daje gwarancję szybkiego i efektywnego zrealizowania relokacji elementów linii produkcyjnej.

Na początek niezbędne jest przeprowadzenie wizji lokalnej, w trakcie której dokonuje się pomiarów maszyn. Jest to potrzebne, aby dobrać odpowiednie skrzynie transportowe. Następnie dochodzi do:

  • zaprojektowania i wykonania skrzyń,
  • wyboru środków zabezpieczających,
  • demontażu maszyn,
  • umieszczenie elementów linii produkcyjnej w skrzyniach, a także ich zabezpieczenia, zamknięcia i oznakowania.

Transport morski ponadgabarytowy, jak zresztą każdy inny przewóz drogą morską, wymaga ponadto załadunku do kontenera. W tym celu używa się wózków widłowych czy żurawi. Ostatni etap to zabezpieczenie skrzyń w kontenerze.

 

Jakie środki zabezpieczające powinny być stosowane, jeśli chodzi o pakowanie maszyn do transportu morskiego?

Aby ładunek nie przemieścił się w trakcie przewozu i nie doszło do jego uszkodzenia, niezbędne są odpowiednie skrzynie transportowe. Powinny one być wykonane zgodnie ze standardem ISPM 15 (IPPC), co gwarantuje wytrzymałość i odporność na zróżnicowane czynniki. Dobrze, gdy są one wytwarzane na indywidualne zamówienie, w tartaku. Zapewnia to ich dokładne dopasowanie do przewożonych sprzętów.

Pakowanie maszyn do transportu morskiego wiąże się z koniecznością zastosowania skrzyń transportowych. Muszą one mieć wymiary dopasowane do gabarytów przewożonych sprzętów, a także być wykonane z trwałych materiałów, aby nie uległy uszkodzeniu w trakcie podróży.

 

W zależności od tego, jakich maszyn dotyczy transport morski ładunków, skrzynie mogą być wyposażone we wskaźniki:

  • przechyłu,
  • temperatury,
  • wilgotności.

Czujniki pozwolą szybko wykryć wszelkie nieprawidłowości w ułożeniu maszyn i skorygować zabezpieczenia. Dużą rolę odgrywają również antykorozyjne środki zabezpieczające, w tym specjalna folia, papier i smar, a także pochłaniacz wilgoci.

Warto zadbać o to, aby pakowanie maszyn do transportu morskiego przeprowadziła wyspecjalizowana w tym firma, która wykona odpowiednie pomiary i dobierze adekwatne skrzynie, a nawet wykona demontaż maszyn oraz zrealizuje ich przewóz do portu. Da nam to gwarancję, że cenny ładunek nie zostanie uszkodzony podczas rejsu i dotrze bezpiecznie w miejsce docelowe.

--- Artykuł sponsorowany ---


Ostatnie komentarze
Autor komentarza: obserwator pilskiTreść komentarza: Kazek Posada alias Aleksander Radek nadal ożywia swoją obecnością zasoby sławy i chwały Tygodnika Nowego, mimo, że już odszedł był na zielone łąki niebieskie. Ale w ostatnim numerze Tygodnika Nowego tkwi w stopce redakcyjnej jako Zbigniew Noska.Data dodania komentarza: 18.04.2025, 19:03Źródło komentarza: Historia Piły i okolic w najnowszych książkach Zbigniewa NoskiAutor komentarza: możliwościTreść komentarza: Obecnie w tej chwili gruby grubasek synuś Kamila ma z 13 latek lub coś w pobliżu. Mógłby w oczekiwaniu na dorosłość Lenki oszczędzać kopulator, gdyby zaś miał tendencje do pedalstwa, może spuścić się na Maxa.Data dodania komentarza: 18.04.2025, 15:06Źródło komentarza: "Szydercy" - odcinek 22.Autor komentarza: OknoTreść komentarza: Czy Mariusz wygląda na bidę? Wygląda.Data dodania komentarza: 18.04.2025, 14:56Źródło komentarza: "Szydercy" - odcinek 22.Autor komentarza: prawdziwek Boletus boletusTreść komentarza: Tak, to prawda bezwzględna. Trzeba się trzymać prawdy, żeby było jak należy.Data dodania komentarza: 18.04.2025, 14:55Źródło komentarza: "Szydercy" - odcinek 22.Autor komentarza: golarkaTreść komentarza: Najciekawsze, że Artur Łazowy ostro wyłysiał.Data dodania komentarza: 18.04.2025, 14:09Źródło komentarza: Historia Piły i okolic w najnowszych książkach Zbigniewa NoskiAutor komentarza: jego farmutilTreść komentarza: Dla wspomożenia akcji klockowania gamet nasz sztyft redakcyjny Mariusz niech się zgłosi do szefa firmy utylizacyjnej przy drodze DK10. Tam mają ubojnię i nie mają co zrobić z gametami buhajów.Data dodania komentarza: 11.04.2025, 12:08Źródło komentarza: "Szydercy" - odcinek 22.
Reklama
Reklama