Koszt inwestycji to ponad 4,5 mln zł, w tym ponad 1,6 mln to dofinansowanie zewnętrzne. - Jeszcze trwają prace związane z przygotowaniem do użytkowania. To jest miejsce, które skumuluje cały ruch z zewnątrz i ten wewnętrzny, miejski w jednej lokalizacji. To oznacza, że ci którzy przyjadą pociągiem czy autobusem będą mieć bardzo blisko do przystanku komunikacji miejskiej, czy żeby zostawić rowery, bo wszystko jest tutaj obok siebie zlokalizowane - mówi Piotr Głowski, prezydent Piły.
Na terenie Centrum Przesiadkowego znajdują się miejsca postojowe z wiatami dla 10 autobusów i 25 miejsc parkingowych, w tym miejsce dla niepełnosprawnych. Dodatkowo wybudowana została zatoka autobusowa dla MZK, która docelowo zastąpi aktualnie działający przystanek przy dworcu.
- Wszystkie bariery architektoniczne zostały zlikwidowane, nie ma schodów, dodatkowo we wszystkich miejscach wykonana jest kostka naprowadzająca dla osób niedowidzących. Każda wiata, która posiada tablicę informacji pasażerskiej, wyposażona jest w sygnał dźwiękowy, który odczytuje rozkład jazdy. Na parkingu są dwa miejsca dla inwalidów - tłumaczy Bartosz Nawrocki z firmy Infradrog, wykonawcy robót.
- Będzie możliwość krótkiego postoju, żeby wypakować walizki, odprowadzić kogoś na dworzec, ale tak żeby była rotacja. To zostanie odpowiednio oznaczone i będzie pilnowane - dodaje Piotr Głowski.
Inwestycja została zrealizowana dzięki środkom z WRPO na lata 2014-2020. Warto dodać, że w ramach tego projektu wybudowanych zostało także 6 ścieżek rowerowych z oświetleniem, 11 zatok autobusowych, zamontowano dodatkowe 9 tablic SDIP, oświetlono 19 ulic, przebudowano ul. Wawelską, rozbudowano zintegrowany system zarządzania i centrum miasta – ul. Zygmunta Starego, 14 Lutego oraz 11 Listopada wraz ze skrzyżowaniem ulic Zygmunta Starego, Towarowej i Okrzei.
(red)
Napisz komentarz
Komentarze