S10 Szczecin - Piła będzie dwujezdniową drogą ekspresową z dwoma pasami ruchu w każdą stronę. Jak informuje Generalna Dyrekcja dróg Krajowych i Autostrad, w rozpoczętych niedawno postępowaniach przetargowych na realizację ośmiu odcinków, które połączą Szczecin z Piłą, wpłynęło około 6500 pytań od wykonawców. Pokazuje to jak dużym zainteresowaniem branży budowlanej cieszą się te przetargi.
- Pytania wymagają szczegółowej analizy. Czas na zapoznanie się z odpowiedziami muszą też mieć wszyscy potencjalni wykonawcy, a informacje z nich pozyskane wykorzystać na optymalne skalkulowanie ofert. Dlatego przesunęliśmy termin otwarcia ofert w tych postępowaniach ze wstępnie planowanego początku listopada na 15 grudnia tego roku - informuje GDDKiA.
W ramach procedury przetargowej potencjalni wykonawcy mogą zadawać pytania zamawiającemu dotyczące przedmiotu zamówienia i zapisów kontraktowych. Ważne, aby przed złożeniem ofert i podpisaniem umów udzielić odpowiedzi na pytania potencjalnych wykonawców. Przekłada się to na sprawniejszy przebieg kolejnych etapów procedury przetargowej i późniejszej realizacji inwestycji. Odpowiedzi na pytania są publicznie dostępne na stronie postepowania w serwisie zakupowym GDDKiA, co pozwala na zapoznanie się wszystkim wykonawcom z odpowiedziami na pytania.
Realizacja inwestycji, zapisanej w Rządowym Programie Budowy Dróg krajowych do 2030 roku, prowadzona będzie w formule Projektuj i buduj. Zgodnie z zakładanymi terminami w przyszłym roku planowane jest podpisanie umów. Wykonawcy inwestycji opracują projekty budowlane i uzyskają decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) co pozwoli rozpocząć prace w terenie w 2025 r. Kierowcy z nowej trasy skorzystają w 2028 roku.
S10 Szczecin - Piła będzie dwujezdniową drogą ekspresową z dwoma pasami ruchu w każdą stronę. Droga została podzielona na osiem odcinków realizacyjnych. Wybudowany zostanie fragment łączący węzeł Szczecin Kijewo (autostrada A6) z gotowymi już odcinkami od Zdunowa (granica Szczecina) do końca obwodnicy Stargardu oraz siedem odcinków od Stargardu do Piły z wyłączeniem funkcjonującej już od 2020 roku obwodnicy Wałcza.
Nowa droga ekspresowa S10 będzie omijała miejscowości, przez które przebiega obecna DK10, między innymi Suchań, Recz, Kalisz Pomorski i Mirosławiec. Na węźle Piła Północ przyszłym połączeniu S10 i S11 zakończy się odcinek Szczecin - Piła. Na trasie przewidziano budowę trzynastu węzłów drogowych oraz między innymi 56 wiaduktów, ośmiu estakad i 20 przejść górnych dla zwierząt. Powstaną też trzy pary Miejsc Obsługi Podróżnych i Obwód Utrzymania Drogi.
(red)
Napisz komentarz
Komentarze